Change language
18 October 2023

Noice – kommer till Göteborg

Noice ”I natt är hela stan vår” till Göteborg och Kajskjul 8!

Göteborgspremiär för Noice ”I natt är hela stan vår” på Kajskjul 8 den 20 september 2024. En rockkonsert med Noice alla stora hits i en ny produktion. Alla nya och gamla Noice-fans får uppleva hela historien om bandet. Om deras framgångar och vilda liv. En konsert som garanterat får publiken i extas.

– Det är helt galet hur intresset för Noice bara har exploderat i år. Vi har varit med i flera av de största TV-programmen, vår första konserthusturné någonsin är utsåld i stad efter stad och vår första platta med ny musik på 28 år går rakt in på topplistorna. Det känns helt overkligt och väldigt kul. Det skall bli oerhört kul att få komma till Göteborg och Kajskjul 8. Noice har alltid varit väldigt populära i Göteborg med omnejd och fyllde folkparker och klubbar runt om på västkusten, säger Peo Thyrén.

Noice ” I natt är hela stan vår” spelas den 20, 21, 27 och den 28:e september 2024 på Kajskjul 8 i Göteborg biljetterna släpps den 18 oktober via: www.kajskjul8.se

Noice är med alla sina hitlåtar utan tvekan ett av de största svenska banden någonsin. I år är intresset för Noice större än det har varit någon gång sedan 1981. Det finns flera anledningar till att det har blivit så, SVT:s dokumentär om bandet har setts av en miljonpublik. Musikalen om bandets historia Noice Rockmusikalen, har blivit hyllad av recensenter och älskas av publiken. Flera böcker har skrivits om Noice. Störst genomslag har det blivit för originalmedlemmen Peo Thyréns bok Från Noice till nu – Du lever bara en gång, som även Noice Rockmusikalen är baserad på.

Noice har två originalmedlemmar kvar i bandet. Peo Thyrén på bas och sång, han skrev även merparten av bandets låtar. Den andra originalmedlemmen är Robban Klasen på trummor; övriga i ensemblen är John Persson på keyboard samt Charlie Grönvall på sång och gitarr.

Kajskjul 8 är en intim scen för storslagen underhållning. Genom åren har en rad av våra mest folkkära artister stått på scen, bland annat Petra Mede, Mia Skäringer, Tommy Körberg, Jerry Williams, After shave och Anders Eriksson samt Stefan Andersson. Såväl publiken som artisterna uppskattar den personliga atmosfären som präglar Kajskjul 8. Läs mer via www.kajskjul8.se

KAJSKJUL 8
Producent: Besterman AB i samarbete med 1234 Entertainment

Missa inga erbjudanden

Starta en prenumeration på vårt nyhetsbrev och få förhandserbjudanden och nyheter direkt i din inkorg.